Menu

Content

Breadcrumb

Første skridt

Det vigtFørste skridtigste du kan starte med at gøre er at bede. Bøn er samtale med Gud. Vi taler og så lytter vi. Vi udtrykker vores følelser til Ham ærligt og med respekt. Den eneste måde man virkelig kan kende en er at tale med personen og lytte efter hvad de har at sige.

Den anden mest vigtige ting du kan gøre for at komme godt fra start er at læse Bibelen. Bibelen er Guds plan og håndbog om livet. Gennem den viser Gud os hvem vi er og hvordan vi lever livet. Måske du ikke lige forstår alt du læser, men husk vi har en direkte forbindelse til Gud gennem bøn. Glem aldrig at vi kan spørge ham om at hjælpe os med at forstå det vi læser. En god idé er at starte med at læse Johannes evangeliet og bede Gud om at tale til dig gennem Hans ord. Hvis du ikke har en Bibel, så kontakt os og så vil vi forsøge at hjælpe dig med at få en.

Det næste som vil være gavnligt er fællesskab. Gud har skabt os til at have relationer. Nogle foretrækker måske at det kun er Gud og dem, men det kristne liv er et liv i fællesskab. Jesus brugte legemet som et billede, da Han talte om de kristne. Som efterfølger af Jesus er vi en del af et legeme og resten af legemet har brug for os og vi har brug for legemet. Alle spiller vi hver vores rolle. Alt i alt så har vi brug for opmuntring og undervisning til at hjælpe os med vores rejse med Gud. Find en bibeltroende kirke som sætter Gud på førstepladsen. Bed og spørg Gud om at lede dig hvor du skal gå hen. Husk at Gud har skabt os til at have relationer og i kirken kan vi finde ud at hvordan vi tjener Gud og hjælper andre der også har brug for Ham.

Hvis vi kan være til nogen som helst hjælp må du endelig skrive.

 

Kærlige hilsener
hvorforgud.dk teamet